lördag 26 juli 2008

Internt

Wei!

Jag vill också ha admin-rättigheter, skulle gärna sitta och pilla lite med bloggens utseende om jag får :) Inte för att den är ful nu, men det är roligt att leka lite. Kanske kan man ge adminstatus till alla medlemmar som vill, och så får man designa om sidan som man vill, hur ofta man vill - åtminstone när det kommer till färgval, typsnitt etc. Men innan man ändrar något i texten kanske man skall skicka ut godkännandemail till alla admins?

Kul att vi redan har så många inlägg, det är viktigt att det blir lite fart på bloggen, även om jag tycker att vissa parter där ute är lite oproduktiva :P Vilka är dessa herrar, för övrigt? Kan vi inte presentera oss i varsitt inlägg?

Det där med Mikeys libereale bror är en svår fråga. Å ena sidan är det kul med spridning på åsikterna, å andra sidan är det rätt vettigt med någon slags enhetlig inriktning på bloggen. Jag kan nog hålla med om att man bör vara på ungefär samma linje när det kommer till rättvisan, friheten och miljöfrågan.

För övrigt skulle jag vilja omdefiniera rättvisan till jämlikheten. Jämlikhet mellan klass, ursprung, kön och så vidare. Global jämlikhet. "Rättvisa" låter lite moraliserande och snävt i sammanhanget. Vad är eran åsikt om det?

4 kommentarer:

Mikey sa...

Du är nu förärad adminrättigheter Gro!

Anonym sa...

Ang den liberale brodern - är inte liberalism bara en eufemism för Downs syndrom?

Maggie sa...

Håller med. Roligare om det inte är en vanlig blogg där en har makten och kontrollerar den över oss andra, bestämmer alla regler och vilka som får vara med. Är det rättvisa?! haha.

Fast rättvisa tycker jag är ett bra ordval, eftersom det står för rättvisa för varje individ. Med jämlikhet jämför man sig själv med alla andra, och det är inte det jag tycker man ska rikta sig efter.

Mikey sa...

Jag antar att man skulle kunna ha en lång, lång diskussion om vad begreppen rättvisa och jämlikhet har för innebörd. För mig är rättvisa rent spontant ett starkare uttryck. Å andra sidan så brukar rättvisa alltid tolkas som att man kommer från en vänstermänniska. Oavsett vilket vi tar så tycker jag rättvisan eller jämlikheten ska definieras: vad är rättvisa eller jämlikhet för oss? har den konflikter med frihet, vilka och hur kan de hanteras?

Vill du med ha admin, maggie??