torsdag 24 juli 2008

GAFFEL - Week 1

Alla GAFFLAR! Vi är igång!!

Inläggen ramlar in och kommentarerna likaså. Jag tycker det är jätteroligt att sitta och läsa era kommentarer både på mina och andras inlägg, även om vi inte alltid är överens. Men just genom kreativa diskussioner kan vi pröva våra teorier och utveckla dom. Att tycka olika är vackert!

Jag har funderat kring hur bloggen ska funka. Vem eller vilka vill ha admin-rättigheter? I dagsläget är det bara jag som har det, eftersom jag skapade bloggen, men jag ser ingen mening med att sitta och trycka på den. Som admin kan man redigera sidans utseende m.m.

En annan fundering är: OM vi råkar bli ett antal som reggar sig här, vilka ska bli inbjudna att skriva? En så länge en helt onödig fråga, men exempelvis är min extremt liberale bror halvsugen på att skriva här. Jag kanske har fel, men som jag ser det har vi som hittills registrerat oss här en del grundläggande åsikter gemensamt: att rättvisa är viktigt, att frihet inte är obegränsat och att det finns miljöproblem som är hyfsat akuta att komma tillrätta med. För att citera min käre bror "För mig som liberal så är rättvisa en icke-fråga". Så vad säger ni?

Fler skribenter önskas fortfarande såklart, så spread the word om GAFFEL!

Kärlek & Sommarvärme till er alla

2 kommentarer:

Julia sa...

Jag tycker att GAFFEL låter som en rolig idé och på ett sätt skulle jag gärna vilja spotta ur mig ett inlägg ibland. (Besökarstatistiken på min blogg har ju av oförståeliga skäl aldrig lyckats nå några ofantliga höjder.) Min medverkan skulle dock innebära två problem: 1) Jag definierar mig som politiskt förvirrad, är inte helt övertygad åt något håll. Kanske vill ni lyncha mig på Norrköpings torg efter att så kallad liberal dynga publicerats på er sida:) 2) Jag vill bara skriva om sex (ur ett politiskt perspektiv givetvis, var inte rädda för någon sängkammarblogg...)

Det kanske inte passar in så himla bra...nåväl, jag kommer ju att träffa några av er (Gro) i höst, så vi kan ju ta diskussionen då...

Mikey sa...

Vi som skrivit hittills (jag Mikael, Maggie och Gro) och de andra som reggat sig verkar kunna enas kring att visa saker är viktiga: rättvisa/jämlikhet, kamp mot förtryck, frihet om det definieras nyanserat, hållbarhet/miljöfrågor. Känner du Julie att du kan ställa upp på att de flesta av de här sakerna är viktiga så tycker jag du ska regga dig asap. Om du vil skriva om sex ur de perspektiven (släck lampan i sängkammaren och spar energi..?) så blir det säkert nåt bra!